Biologická léčba - jak je to doopravdy?

17.01.2010 19:03

V rubrice napište mi se objevil názor Marka jako reakce na můj poslední příspěvěk v blogu.

Použiji věty jedné úžasně skvělé osoby, (která se zajisté nebude zlobit:-) a vše uvádím na pravou míru:

Není to tak, že já bych se měla dostat k biologické léčbě či na vyšší pracoviště díky známostem. Tak to opravdu není. K té (+ na vyšší pracoviště - tedy "ke špičkám") posílají ošetřující lékaři pacienty bez ohledu na známosti, jednoduše proto, že je to tak, tak to prostě normálně funguje.

Moje úžasná doktorka není žádná známost, žádná protekce, a stejně tak ani jiný okresní onkolog. A ani to, že s jinými onkology kamarádí, není známost. Tak to chodí, normálně se znají a vycházejí si vstříct.

Protože lidi (a to ani lékaři) prostě nejsou takoví mizerové, jak se Marku domníváš (Marku promiň, ale musela jsem to okomentovat).

1) Biologická léčba není takový zázrak, jak by se snad mohlo na podkladě její horší dostupnosti zdát.

2) Laická veřejnost ráda kritizuje (kritizovala a bude kritizovat) - třeba že se někdo (asi protože neměl protekci - anebo dokonce že někoho nepodplatil) nedostal k biologické léčbě - ale to je samozřejmě nesmysl.

U koho má šanci biologická léčba pomoci, ten ji dostane, bez ohledu na jeho sociální postavení. Tomu na 100% věřím.

A ani to, že provozuji tyto stránky mě nedělá ničím výjimečným. Jsem jako každý jiný onkologický pacient s tím rozdílem, že mi nedělá potíže o své nemoci psát a dělit se veřejně o získané poznatky s ostatními. Ba naopak, vždy se mi uleví :-)

—————

Zpět