Predispozice?

02.02.2010 09:20

Čtenářka Jana se mě v rubrice Napište mi zeptala, jak to bylo u mě s predispozicí v rodině. Řekla jsem si, že tedy shrnu pár fakt :-)

V červnu 2007 mému tátovi diagnostikovali rakovinu kostí metastatického původu, to znamená, že už to bylo v takovém průseru, že se ani nepátralo po tom, co byl ten původní nádor. Tedy nemohu vyloučit, že tátův původní nádor mohl být na žaludku ( a tím by se "mohlo vysvětlit" genetické předání). Táta v prosinci roku 2007 zemřel.

S rakovinou žaludku jsou nějak propojeny vředy a přítomnost Helicobacter pylori (způsobující gastritidu) - ani jedno jsem neměla. Při gastroenterologickém vyšetření se neukázaly ani žádné jizvy po vředech, ani přítomnost této bakterie. Já na to prostě netrpěla.

Píše se, že vznik rakoviny žaludku může být podpořeno špatným stravováním - tady jsem taky výjimka - jedla jsem zdravě (měla jsem jídelníček od fitness instruktora), červené maso jsem moc nejedla, uzeniny taky ne, ani smažená jídla. Vlastně to bylo o těstovinách, salátech, bílým masu, ovoci, zelenině apod. ALE abych nepůsobila jako ztělesněné dobro!!! I JÁ občas sežrala dort, čokoládu, zmrzlinu, prostě na co jsem měla chuť :-)

Od malička jsem byla pohodové a nesmírně zdravé dítě. V dospělosti nekuřačka.

Co se týče stresu - tak ten se objevil ve chvíli, kdy jsem začala podnikat :-) jinak zdravím všechny podnikatele čtoucí tyto stránky :-)  Firmu se zaměstnanci jsem vedla tři roky, ale že bych byla celé tři roky vypsýchovaná, to ne...........špatné to bylo spíš ke konci, kdy jsem musela zadlužit firmu, abych měla na měsíční režii, kterou firma potřebovala........v té době začalo to zvracení (přelom 2008/2009).

Osobně se domnívám, že v dnešní době se ta rakovina objevuje tak nějak nekontrolovatelně :-( bohužel....

—————

Zpět