Začínám si vyřizovat invalidní důchod - návštěva č.1

08.02.2010 16:12

Dneska jsem se došla informovat na ČSSZ, pracoviště Příbram, co je potřeba k žádosti o invalidní důchod (ID). Od pár lidí, kteří čtou moje stránky, jsem se něco dozvěděla, ale ty informace jsou tak pokaždé jiné, že jsem udělala rázný krok dopředu a teď Vás budu napínat příběhem/thrillerem o tom, jak si onkologický pacient vyběhává svůj ID.

1. poznatek - Ve 14:30 kdy jsem přišla na úřad nebyla nikde žádná fronta, hned jsem šla na řadu. Asi tedy lepší chodit si vyřizovat žádosti až odpoledne.

2. poznatek - Paní mi oznamuje, že databáze nejsou propojené, takže i když to v Příbrami vše stihnou, prý Praha má skluz a mám počítat až s 90-ti dny. Fakt super - od května budeme jíst kořínky.

3. poznatek - Na sepsání ID potřebujete seznam všech zaměstnání od vašich 15-ti let, který se stejně bude ověřovat na nějakém centrálním registru v Praze. Co se stane, když přijdou na něco, co já nevím, vážně netuším :-)

4. poznatek - Díky mojí mamce mám všechny svoje smlouvy u sebe, včetně své historicky první brigády :-) v roce 1994. Aspoň malý pocit štěstí :-)

Dostala jsem k vyplnění tiskopis Potvrzení zaměstnavatele podle § 83 zákona č.582/1991 Sb. a tiskopis Žádost o zařízení výplaty důchodu poukazem na účet.

—————

Zpět